Poslovna darila

Tudi v poslovnem svetu pogosto obstaja mnogo razlogov za obdarovanje. Kot pri vseh drugih oblikah obdarovanja,  je tudi v poslovnem svetu večina daril podarjenih kot znak pozornosti in naklonjenosti in ne zaradi špekulacij ali podobnih razlogov. Za razliko od obdarovanja med prijatelji, sorodniki in znanci, pa je potrebno biti pri izbiri poslovnih daril toliko bolj previden in je potrebno upoštevati mnogo dejavnikov.

Namen poslovnega obdarovanja

Kadar so poslovna darila namenjena poslovnim partnerjem, je to znak zahvale nekomu, ki je za nas storil veliko več, kot pa mu je to narekovala poklicna dolžnost, ali pa gre za čestitke ob posebnih poslovnih dosežkih ali priložnostih. V tem primeru je naše poslovno darilo pomembno sporočilo o želji po nadaljnjem sodelovanju.

Poslovna darila pa so namenjena tudi vsem zaposlenim v podjetju. Ta del kulture je še kako pomemben, saj so motivirani delavci garancija za uspeh celotnega podjetja. V znak zahvale se takšna darila običajno podarjajo ob koncu koledarskega leta, ali pa ob posebnih priložnostih, kot so razne obletnice na katerih se zaslužnemu delavcu zahvalimo za dolgoletno delo v podjetju.

Kdaj podarjamo poslovna darila?

Pri nas je v navadi, da se poslovna darila v večini izroča v mesecu decembru, ko podjetja zaključujejo svoje poslovno leto. Ker je v tem obdobju ogromno poslovnih daril, le te vedno ne dosežejo želenega učinka. 

Obdarovanje poslovnih partnerjev pa ne poteka zgolj v mesecu decembru, ampak je tekom leta še ogromno drugih priložnosti, da z izkazano pozornostjo dosežete še večjo naklonjenost poslovnega partnerja:

  • ob pomembnih obletnicah ali ob kakih drugih dogodkih in proslavah;
  • ob sklepanju pogodb ali sklenitvi posla;
  • ob posebnih mejnikih, kot je na primer širitev podjetja;
  • ob obisku in ogledu podjetja;
  • ob obletnici podjetja.

Za obdarovanje poslovnega partnerja se lahko odločite tudi zaradi nekoliko bolj osebnih razlogov, kot je na primer ob rojstnih dneh, napredovanju, poroki ali rojstvu otroka, vendar je potrebno biti pri tem še posebej pozoren, da takšna poslovna darila ne postanejo preveč osebna. Če imate samo enega poslovnega partnerja ali manše število partnerjev, ter je terenski človek, pa mu lahko podarite tudi pnevmatike. Tako jih boste tudi poleg darila pripeljali k vam.

Katera so najpomembnejša pravila poslovnega obdarovanja

Poslovna darila so osnovna sestavina poslovnega bontona, zato se je potrebno pri njihovi izbiri držati posebnih pravil:

  • Ko izbiramo poslovna darila, se je vedno potrebno najprej vprašati o primernosti le tega. Kadar poslovni partnerji niso iz iste države, je potrebno upoštevati razlike v kulturi, poslovnih običajih, vrednotah in religiji.
  • Če poslovna darila podarimo osebno, so lahko zavita ali pa tudi ne. Na darila prav tako ne pišemo imen svojih podjetij in institucij, to je dovoljeno le pri manjših in cenejših darilih namenjenim širšemu krogu poslovnih partnerjev.
  • Ne glede na to ali gre za darila za žensko ali darila za moškega v poslovnem svetu ne podarjamo preveč osebnih daril, kot so na primer dišave, parfumi, dragocen nakit, osebno perilo in podobno. Tudi kravate, rute ali šali ne pašejo med poslovna darila. 
  • Če se odločamo za nakup alkoholnih pijač ali vina, potem izbiramo zgolj izdelke visoke kakovosti, na katere nikoli ne tiskamo imena podjetja, ampak jih opremimo s posebno obešanko, ki jo priložimo steklenici.

Tipična poslovna darila, s katerimi ne boste nikoli zgrešili

Poslovni svet je zelo specifičen, zato je potrebno ideje za darila skrbno preučiti. Pomembno je, da so poslovna darila povezana s podjetjem, njegovo zgodovino, nastankom in prelomnicami v poslovanju. Ob izbiri poslovnega darila se je dobro pozanimati o delu in hobijih svojega poslovnega partnerja, da takšno darilo ne bi pristalo v omari. 

In katera so najbolj tipična poslovna darila za moške in ženske?

  • personalizirana tekaška majica ali pa športna ura je primerno darilo poslovnemu partnerju, ki je navdušen tekač ali športnik po duši;
  • vstopnice za gledališče ali pa ogled muzeja lahko podarite ljubitelju umetnosti;
  • steklenica vina je vedno posebna gesta, vendar le če je skrbno izbrana. Ker je vino lahko tudi zelo osebno darilo, se je potrebno pred tem pozanimati o okusu obdarovanca.
  • oljčno olje je eno izmed prvih oblik poslovnega obdarovanja, in že od nekdaj izraža obliko spoštovanja;
  • knjige so poslovno darilo, s katerim pokažete svojo družbeno odgovornost in zavest o bralni kulturi.

Kakšen je v zadnjem času trend poslovnih daril?

Z vnovičnim odkritjem pomena kakava, tudi čokolada postaja to, kar je že bila: izbrana, modna in luksuzna sladica, ki se vse pogosteje uporablja tudi za poslovna darila. Najbolj prodajane čokolade so še vedno tiste s celimi lešniki, vendar je vse večja težnja tudi po temni čokoladi.

Podjetja se vse pogosteje odločajo tudi za podarjanje zdravih poslovnih daril, zato se na seznamu vse pogosteje pojavljajo ekološka živila, ki so značilna za kulturo v kateri podjetje deluje. Med tovrstnimi izdelki so čebelji izdelki odlično poslovno darilo z veliko dodane vrednosti, hkrati pa nudijo pester izbor različnih izdelkov.

V tretjo skupino poslovnih daril, ki se vse pogosteje podarjajo, pa spadajo posebna unikatna darila in izdelki ročne izdelave, ki so običajno izdelane po naročilu podjetja, saj s tem pokažete dodatno pozornost, svojemu poslovnemu partnerju pa date vedeti, da je bilo darilo skrbno izbrano.