Superživila – resnica ali mit?

Beseda superživila ali superhrana se je začela pojavljati v zadnjih desetih, najbolj pa v zadnjih petih letih. Izumili so jo trgovci, novinarji in nutricionisti. S to besedo označujejo živila, ki imajo nadpovprečno vsebnost antioksidantov, vitaminov, mineralov, beljakovin in naj bi k našemu zdravju prispevali več, kot ostala živila. Tem besedam se stroka iz prehrane na široko izogiba, saj živilo, ki bi telesu nudilo vse potrebne snovi za delovanje, ne obstaja. V Sloveniji obstajata 2 študija, ki preučujeta prehrano. To je študij dietetike v Kopru ali pa študij živilstva in prehrane na Biotehniški fakulteti v Ljubljani.

Živila, ki jih uvrščajo med super živila so:

  • Živila ki vsebujejo klorofil

Alga Klorela je bogata z beljakovinami, vitaminom B12, železom, ter ima visoko vsebnost klorofila, ki nam pomaga pri čiščenju krvi in razstrupljanju.

Cianobakterija Spirulina je bogata z vlakninami, beljakovinami, vitaminom A, B1, B6, ter vitaminom K, bogata je z železom, magnezijem in kalcijem, maščobnimi kislinami in nam tako pomaga da se telo spopada s prostimi radikali in posledično proti hitrejšemu staranju.

Ječmenova in pšenična trava. Pšenična trava ima veliko železa in klorofila kot pa ječmenova trava, vendar ima ječmenova trava več rudnin in mineralov kot pa pšenična trava. Zato jih največkrat zaužijejo skupaj, saj se dopolnjujeta.

  • Sadje, oreščki in semena

Acai jagode. Vsebujejo nenasičene maščobne kisline omega 3 in omega 6, vitamine B, C, ter E, vlaknine, minerale ter visok nivo antioksidantov. Zaradi veliko maščobnih kislin omega 3 in omega 6 zmanjšujejo možnost srčnega napada in zamašenosti žil. Zaradi velike vsebnosti vlaknin pa nam pomagajo pri pospeševanju presnove.

Goji jagode. Bogate so z železom, cinkom, bakrom, fosforjem, ter vitamini B1, B2, B6 in vitaminom E ter z veliko antioksidanti. Priporočajo jih pri težavah z migrenami, jetri in ledvicami ter pri težavah s sklepi.

Maca vsebuje vitamine B1, B2, B12 in C vitamin, vsebuje veliko vlaknin in tako pomaga pri hitrejši prebavi in pri izločanju strupenih snovi iz telesa. Vsebuje tudi visoko vsebnost kalcija, natrija, kalija ter magnezija.

Kokosovo olje. Redno uživanje znižuje nivo glikemičnega indeksa in tako preprečuje nihanje krvnega sladkorja.

Oreh je bogat vir vitaminov A, B, C in D. Orehov čaj lahko pijemo za izboljšanje teka, vsebuje pa ogromno zdravih maščob, ki nam preprečujejo mašenje žil ter zmanjšujejo možnost kapi.

  • Med in matični mleček

Med je povsem naravno sladilo, ki vsebuje ogromno encimov. Matični mleček vsebuje veliko vitamina B5 in izboljšuje delovanje našega imunskega sistema.

  •  Zelišča in začimbe

Aloe vera vsebuje veliko aktivnih encimov, ki obnavljajo sluznico in kožo, zato se velikokrat uporablja v kozmetičnih izdelkih in kremah.

Ginseng je Kitajsko zelišče, ki zmanjšuje vpliv stresa na telo.

Ameriški slamnik ščiti telo pred številnimi okužbami in pospešuje delovanje limfnega sistema.

Vsi vemo, da je za zdrav organizem potrebno uživati pestro in raznovrstno hrano. Potrebno je zaužiti veliko zelenjave in tudi sadja, saj vsebujejo veliko vitaminov, mineralov ter antioksidantov in tako predstavljajo super živila. Še posebej banane, mango, paprika, bučke, ananas, jabolko, vse jagodičevje ter paradižnik in brokoli. Med živalskimi izdelki pa so super hrana defenitivno jajca, saj vsebujejo esencialne aminokisline, ki jih potrebujemo za normalno delovanje telesa.

V velikem loku se moramo izogibati predelani hrani. Predelana hrana je vsaka hrana, ki jo kupimo in je zamrznjena, konzervirana, pakirana, ter vsaka hrana, ki ji je bila spremenjena struktura z dodajanjem ali odvzemanjem določenih sestavin.

Vsaka biološka ali ekološka pridelana živila predstavljajo superživila, saj je pridelano brez umetnih gnojil, brez organsko-kemijskih fitofarmacevtskih sredstev. V Sloveniji je takih kmetij nekaj čez 3000. To predstavlja 8% vseh kmetijskih površin v Sloveniji. Tako da rajši posezimo po domačem vrtu, kjer imamo pridelana super živila.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja